Onze werkwijze

VRAAG EEN VRIJBLIJVENDE OFFERTE AAN

Neem contact met ons op

Onze werkwijze


De oriëntatiefase


Op dit moment ligt de oplevering of sleuteloverdracht van uw nieuwe woning misschien nog ver in de toekomst. Maar het is goed dat u zich nu al inleest over welke plafond- en/of wandafwerking het meest geschikt is voor uw situatie. Daarbij komt dat onze agenda over het algemeen al 3 tot 6 maanden van tevoren vol zit. Wachten tot het laatste moment voor oplevering is daarom vaak niet zo verstandig. Maar het feit dat u bij ons op de website terecht bent gekomen zegt voldoende over uw intenties, u bent

op zoek naar bepaalde informatie over behang en schilder werkzaamheden. Mocht u hier niet helemaal uitkomen of duidelijkheid in krijgen kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen.


Vierkante meters berekenen


Veel mensen hebben zelf al een bepaald aantal vierkante meter van de wanden en/of plafonds berekend. Mocht u nou geen idee hebben hoe u het aantal vierkante meter berekend, helpen wij u graag verder hiermee. Als u er echt niet uitkomt kijken wij overigens ook graag even naar uw digitale bouwtekeningen. U kunt de tekeningen als bijlage toevoegen bij de offerteaanvraag. Het is meer een globaal overzicht, zodat u kwa kosten en wij kwa planning weten waar we ongeveer aan toe zijn. Het maakt in deze fase niet uit als u er met de offerte een meter naast zit. Het aantal vierkante meter op een offerte is altijd een schatting. Ook als wijzelf het aantal vierkante meter berekenen vanaf een bouwtekening, is dit een schatting. Het is namelijk zeer lastig om een accuraat totaal aantal vierkante meter van een bouwtekening te berekenen. Bij een kijkdag of bij aanvang van de werkzaamheden voeren wij altijd een definitieve meting uit op locatie. Het aantal vierkante meter uit de meting bepaald, samen met de vaste meterprijs, het uiteindelijke factuurbedrag. Doorgaans verschilt het aantal m2 op de factuur niet veel van de originele offerte.


De offerte


Wanneer u voldoende informatie heeft verzameld en de keuze heeft gemaakt voor welke afwerking/kleuren/behangsoorten/diensten, is het tijd voor de offerteaanvraag. Dit werkt gemakkelijk via ons geautomatiseerde contact formulier op de pagina contact op onze website. Beschrijf (eventueel) het aantal vierkante meters, uw gegevens (uw naam en het adres van de nieuwe woning), een indicatie van de gewenste uitvoerdatum, voeg eventueel bouwtekeningen toe en klik op de ‘bericht versturen knop’ onderaan het contact formulier. Wij nemen nu zo spoedig mogelijk contact met u op om de offerte en de gewenste uitvoerdatum te bespreken. Wanneer wij aangeven ruimte te hebben in onze (voor)agenda en we beide een goed gevoel over elkaar hebben, kunt u de offerte akkoord geven en ons retour sturen. Na het accepteren van de offerte komt u automatisch bij ons in de (voor)agenda. Wij reserveren nu definitief ruimte in onze (voor)agenda voor uw project.


Opleveringsupdate


Deze stap geldt over het algemeen enkel voor mensen met nieuwbouwwoningen. Bij renovatie (bestaande) woningen is dit vrijwel nooit aan de orde aangezien er over het algemeen al een vaste datum is van de sleuteloverdracht. Bij nieuwbouwwoningen wordt er enkel een indicatieve opleverdatum of periode gecommuniceerd door de bouwer. De definitieve opleverdatum wordt pas 4 tot 6 weken voor de opleveringsdatum bekend gemaakt. Tussentijds ontvangt u echter wel vaak een nieuwe prognose inzake de opleverdatum. Wanneer u deze update ontvangt van de bouwer is het van belang dat u ons hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte stelt. Op deze manier kunnen wij de voorlopige uitvoerdatums in onze (voor)agenda up to date houden. Zodat wij weten of wij nog nieuwe projecten kunnen aannemen voor een bepaalde periode. Niemand is namelijk gebaat bij een te hoge werkdruk.


De definitieve opleverdatum


Ja! Het is zover, u heeft een definitieve datum ontvangen voor de sleuteloverdracht of oplevering. Eindelijk, nu kunnen we echt beginnen met plannen! Samen gaan we een, voor beide partijen, zo geschikt mogelijke datum prikken om de werkzaamheden uit te voeren. Dit gaat altijd in goed overleg. Bij het plannen van een definitieve uitvoerdatum zijn er twee zaken erg belangrijk, uw agenda en die van ons. Om tot een goede beslissing te komen waar we ons beide in kunnen vinden is het belangrijk dat we er ook beide flexibel in staan. Maar met redelijkheid aan weerszijden komen we er altijd uit. Voor aanvang van de werkzaamheden ontvangt u het 1ste deel factuur. Deze dient voldaan te zijn voor de start van werkzaamheden.


Kleine tip: Leg uzelf niet teveel druk op door een te strakke planning te hanteren. Een te strakke planning kan voor fouten en stagnatie zorgen in deze al drukke periode.


De uitvoerdatum


Nadat u alle voorzorgsmaatregelen heeft getroffen staan wij op de afgesproken dag, op het afgesproken tijdstip, op de stoep. Na een ronde gedaan te hebben en wat laatste punten besproken te hebben, starten de werkzaamheden direct. Wij werken super efficiënt en iedereen binnen ons bedrijf heeft een vaste taak, die hij bij de start direct tot uitvoer zal brengen. Waar nodig zullen wij u na het einde van de werkdag even contacten om u te vertellen hoe de stand van zaken is en/of werkzaamheden zijn verlopen.


Onze oplevering


Na een paar dagen of weken na onze aanvrang van werkzaamheden is het belangrijkste punt aangebroken. Wij hebben onze werkzaamheden volledig afgerond en leveren de woning weer schoon en opgeruimd aan u op. Samen lopen we nu nog even een rondje door de woning om het eindresultaat te bekijken en te bespreken.


De factuur


Alles werkzaamheden zijn uitgevoerd zoals gewenst en overeengekomen dus ontvangt u het 2de deel factuur. Overigens is de kans groot dat u super enthousiast over ons en ons werk bent, dat u de eindfactuur met liefde aan ons overmaakt. U ontvangt de factuur netjes per email. Deze kunt u per bank aan ons overmaken, maar het makkelijkste is betalen via iDEAL.


De review


Natuurlijk zijn wij een commerciële partij, waarbij het spreekwoordelijke ‘brood op de plank brengen’ een belangrijk onderdeel is. Maar er is nog iets essentieels om ervoor te zorgen dat wij ons geliefde vak kunnen blijven uitvoeren, namelijk de review oftewel uw mening! Uw mening zorgt ervoor dat wij scherp blijven en constant zaken kunnen verbeteren. Geen inspiratie? Geeft niks, we vragen u niet een heel boekwerk te schrijven. Het hoeft echt niet lang en diepgaand te zijn (dit mag wel natuurlijk) als het maar oprecht en authentiek is. U vindt het zelf immers ook fijn om meningen van anderen te lezen voordat u uw keuze gaat maken. Het is altijd fijn om ook andere klanten te informeren en inspireren bij het maken van hun keuze. En voor ons altijd prettig om een stukje waardering of feedback terug te kunnen zien.



Share by: